dijous, 10 de desembre del 2015

Matisant

M’agradaria matisar això de “l’absolutament res”, que vindria a ser el que la nostra escriptura significaria pel món, el món mundà.

L’altre dia vaig ser a un conegut centre comercial gironí acompanyant a una persona familiar meva, i allà hi havia munions de persones. Per sort, se’m va acudir pensar davant del meu natural pànic escènic davant tanta gent, que allà no hi havia ningú que hagués llegit el meu blog, ni cap blog,  i si algú es reia de mi segurament seria per altres motius. Aquest és l’absolutament res del que em sembla que parla Hawthorne:

què signifiquen la lectura i l’escriptura per la munió de persones que van al centre comercial qualsevol dissabte a la tarda? (Un centre comercial on no hi ha cap llibreria, a més!) Absolutament res. I una  se n’alegra i es tranquil·litza davant la multitud, es clar, tot i que em sap greu que no hi hagi cap llibreria.

* * *

Què signifiquen per aquestes persones Stendhal, Jane Austen, Italo Calvino? Si per les teles es veia el futbol! (No ho dic per criticar, allà cadascú amb els seus interessos. A més, mirar o escoltar el futbol en principi és compatible amb obrir un llibre de tant en tant...) Si aquestes persones no saben que troben a faltar a Stendhal, no em preocupa gens que no hagin llegit mai cap blog. Aquí “l’absolutament res” seria més aviat un elogi...

* * *


Les ànimes susceptibles que no sortim gaire de casa també hem d’anar al centre comercial aquest sense cap llibreria de tant en tant... Em vaig atabalar molt. Es nota que no surto gaire...  

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ves a saber amb qui et vas creuar, els bloggers també traiem el cap pel mon real de tan en tan.

Clarissa ha dit...

Seria bo trobar-se amb algú del món dels blogs i no saber-ho!