diumenge, 6 de setembre del 2015

L’amargor del mar

Fa un moment l’he pifiat, dient això que el Mediterrani és amable. Per moltes persones que hi van de vacances, que prenen el sol i es banyen a les seves platges sí que seria amable... Però no tothom té aquesta sort, i n’hi ha que s’han de jugar la vida travessant-lo en embarcacions precàries... Un horror que no em puc arribar ni a imaginar...

Demano disculpes. El mar és el mar a tot arreu, als mars, a l’oceà, i és perillós sempre. I si m'he oblidat per un moment d’aquestes persones que s’hi juguen la vida per travessar-lo, és perquè penso que això no hauria d’existir, i que el mar hauria de ser amable i vacacional per tothom. S’hauria d’anar a aquest països a ajudar-los perquè no tinguessin necessitat de travessar així. És important ajudar als immigrants, però molt més important em semblaria acabar els guerres i les misèries que els empenyen, i que no s’haguessin de jugar la vida convertint-se en immigrants ni en refugiats. Acabar les guerres ja.

8 comentaris:

Elfreelang ha dit...

tot té sempre dues, tres o més cares, el mar pot ser sí molt bo pels qui fan de turista i terrible pel qui es juguen la vida .....tesn raó l'origen d'aquesta immensa tragèdia dels immigrants i dels milers i milers de refugiats és la guerra de Síria.....ningú ha fet res per mirar d'aturar-la i els sirians fugen per conservar la vida

Anònim ha dit...

el mar està bé, però com tot millor amb petites dosis.

Clarissa ha dit...

El mar és un element poètic fantàstic; jo el volia citar en qualitat de poètic... no em vaig recordar que també pot ser un drama...

Clarissa ha dit...

...i, pel que fa a la guerra, a les guerres, tan de bo si pogués fer alguna cosa per aturar-les... A mi això de l'enfrontament armat sempre m'ha fet molta por...

Clarissa ha dit...

... per això no vull posar llenya al foc amb segons quines noticies... ja m'enteneu...

Elfreelang ha dit...

Clarissa la poesia també serveix per fomentar la pau ....jo només volia dir el que he dit que el mar per molta gent és terrible ni tu ni jo en tenim pas la culpa ni hem estat la causa .....a mi també em fa por l'enfrontament, la violència.....qui digui el contrari no me'l crec

Elfreelang ha dit...

no calia ni que en fessis un aclariment ....vull dir que per escrit les paraules són les que són sense matisos ni cares ni mirades , en cap cas volia que t'ho prenguessis com una cosa personal ....d¡acord?

Clarissa ha dit...

Vale!