divendres, 24 de juliol del 2015

El blogs també són literatura actual

Llegint el meu blog –i observant la meva biblioteca- podríeu arribar a preguntar-vos... és que aquesta persona, a l’hora de llegir literatura actual, només llegeix blogs, no llegeix llibres publicats d’autors contemporanis actuals?

Doncs potser tindríeu raó. No m’hi havia fixat, però és així, hi ha una llacuna a la meva biblioteca en això. I no és una cosa premeditada.

La literatura actual em fa una mica de por. Amb això de por vull dir que em fa por comprar llibres que no perdurin, i que al cap d’un temps ja no tinguin interès.

Quan m’assabento que surt (novetat) un llibre que podria ser interessant (de ficció novel·lesca, s’entén), penso: si d’aquí deu anys encara se’n parla, m’ho pensaré...

Suposo que aquest és el problema, precisament. Tan pensar-m’ho, tan pensar-m’ho, i passa el temps i no se’n torna a sentir a dir (d’aquell llibre en concret), ni gall ni gallina... excepte en comptades excepcions.

El problema és què, quan fa deu anys que un llibre ha estat publicat, com a molt en queda l’edició de butxaca! (Encara que encara se’n parli).

I així, comptat i debatut, acabo per no comprar gaire, per no dir gota, literatura actual. (Com a mínim ficció novel·lesca actual).

* * *

Per assabentar-me de l’actualitat de la literatura actual, m’estimo més llegir blogs i articles periodístics per internet. A mig camí entre el dietari i la creació, un post nou sempre és un peixet acabadet de pescar. Més actual, impossible. I no t’has de comprometre, adquirint l’exemplar, a què el seu valor perduri.


Sé que hi ha qui s’ha rigut molt d’allò que sempre dic: “Jo només compro llibres bons”. Però és així. I els llibres bons poden ser novetats, però no acostumen a trobar-se a la taula de novetats, aquella típica taula de novetats novel·lesques actuals que acostuma haver-hi a totes les llibreries...