dimarts, 21 d’octubre del 2014

Reflexions de camp

Mestressa de la teva vida cal que ho siguis sempre quan vius, no només quan llegeixes o escrius... (o esculls el proper llibre a comprar... o el proper llibre a llegir...).

* * *

Si rellegeixo alguns dels llibres que posseeixo és per demostrar que mai he comprat llibres a la babalà.  (Tampoc és que hagi de demostrar res; m’agrada rellegir). Podria ser que alguns dels llibres que m’hagi comprat el pas del temps hagi acabat demostrant que al cap i a la fi no tenien gaire interès, i que me n’hagi desfet, (me anat auto-educant i refinant a mesura de successives tries); però no tinc cadascun dels llibres que tinc i que considero valuosos per casualitat... I els considero valuosos en relació amb el seu contingut llegible: no tinc ni primeres edicions, ni joies bibliogràfiques, ni llibres rars... Fer aquesta mena d’eleccions seria trair l’esperit que crec que ha de tenir una biblioteca personal, i que és el de construir-la a poc a poc, volum a volum, amb llibres dignes de ser rellegits (i no col·leccionats, tot i que alguns sí que els col·leccioni, encara que no siguin de la mena de llibres pecuniàriament valuosos que es col·leccionen),  i que acumular-los ha d’estar a l’abast d’algú que no cal que lligui els gossos amb llangonisses... i que sàpiga llegir!

* * *

De vegades, en les nostres creacions artístiques més personals –i no subjectes a les lleis del mercat o sotmeses al poder: en música, en pintura, o en literatura-, no cal revolucionar res, ni tampoc es tracta de voler passar a la història o "d'arrasar amb tot"; només es tracta de passar-s’ho bé... - (Es clar que tot això seria interessant...)


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Un llibre es important pel seu contingut, no pas pel continent, si vols coses maques et compres joies, suposo...

Clarissa ha dit...

ui... les joies i el que signifiquen antropológicament! (sobretot relacionat amb l'esclavitud de les dones i de tots els èssers humans). Jo m'estimo més un llibre, sona més a llibertat.

A més, els llibres, encara que no es llegeixin, si es tenen sempre són decoratius i fan molt maco.