dissabte, 19 de juliol del 2014

De vides filtrades

Estàs mirant (mirant... pufff, vivint!) la teva teleserie preferida, i ve algú que et reclama, i que t’interromp, i que et necessita en aquell precís moment, i que et fa parar la tele...

...et domina una ràbia interior, una recança per perdre’t allò com si algú t’hagués robat alguna cosa molt valuosa de la teva vida, l’emoció que anaves a sentir, quelcom meravellós...

... i et sents així per una ficció... !

... perdre’t aquella ficció et fa sentir com si t’estiguessin robant un tros de la teva realitat, un tros de la teva vida de debò..., i un tros vibrant, a més...!

En comptes de ser una simple espectadora d’una ficció, encara que es tracti d’una ficció molt ben feta, no hauries d’estar vivint la teva vida?

És si algú interromp la teva vida que has de sentir recança, no si algú interromp la teva teleserie preferida...

* * *

Quan era més jove jo també vivia en les meves teleseries (que tampoc eren taaan glamouroses com són ara)...

... fins que vaig adonar-me que ni el marro de la meva vida, ni les meves relacions amb els altres, ni el meu vestuari, serien mai com els d’aquelles teleseries...

... i vaig plegar de mirar teleseries. Això s’anomena “madurar”, em sembla. S’anomena començar a acceptar la realitat sense intermediaris, sense evasions. Acceptar la vida com a una vida de cada dia: sense glamours, sense passions, sense decorats sumptuosos...

* * *

Per això llegir i escriure ajuda molt, “et conforma” molt. Però en certa manera dedicar-se a la lectura i l’escriptura també és una manera d’evadir-se... i en el fons no sé si millor o pitjor que les teleseries... Potser no hagi madurat tant com em penso, al cap i a la fi.