dimarts, 26 de juny del 2012

Vacances albirades

A dia d’avui, finals de juny del 2012, albiro per sobre les espatlles l’estiu que ja és aquí, i medito sobre què puc esperar-ne: lectura, escriptura, música enllaunada, escoltar conferències interessants en pod-cast...

Jo no aniré enlloc, però... i si pogués viatjar, on aniria?

En primer lloc m’agradaria anar a Recanati (a Les Marques italianes), a veure la biblioteca de Leopardi, i la seva enorme quantitat de volums adquirits a carretades. Allà on ell va llegir, escriure i aprendre tant. No sé si està oberta al públic...

En segon lloc, m’agradaria anar a visitar l’Schola Cantorum de Basilea, a Suïssa, per passejar-me per allà mentre els músics assagen i aprenen com tocar música barroca amb els instruments de l’època. Però no crec que deixin entrar als curiosos a passejar-se per allà...

I, finalment, m’agradaria anar al Museu Paul Klee, que no sé si és a Berna exactament o si es pot visitar, i fer com els estudiats de pintura i ser capaç de copiar un quadre dels penjats a la paret, amb tots aquells colors i formes geomètriques, cosa que no crec que deixin fer...

Sóc conscient que tot això és només fer volar coloms...

Però sóc de bon conformar. No em fa res quedar-me a casa llegint...