divendres, 13 de gener del 2012

Idees molt personals

Jo intento que el que escric sigui bona literatura segons la meva idea del que és la bona literatura (bona escriptura, res no gaire pompós), però sóc conscient que la meva idea del que és la bona literatura i del que és bo en literatura no és la mateixa idea que en té la majoria de gent, i que al mercat literari s’escriuen i es venen obres que tenen molt prestigi i que guanyen premis literaris que no tenen res a veure amb el que jo escric i que també pretenen ser bona literatura, que pretenen ser “la bona literatura”, de fet.

Al final, fora de l’àmbit acadèmic i del que són els clàssics, el que és bona literatura actual o contemporània, tan en català com en castellà, acaba sent un concepte subjectiu i molt personal. Un concepte subjectiu i personal que m’agradaria tenir l’oportunitat d’explicar més a fons, perquè estic segura que hi ha qui se’n fa una idea equivocada, i que es pensa que m’han pujat els fums. El temps dirà.