dimarts, 17 de gener del 2012

Algú em deu un cafè

Tots sabem que el creador del llibre de cares és un noi que no tenia ni trenta anys quan el va crear, molt espavilat, i que sabia informàtica. Tots sabem que s’ha fet multimilionari amb el llibre de cares. On vertaderament el llibre de cares guanya els diners no és en la publicitat, sinó traficant amb les dades que els seus usuaris hi ha introduït lliurement. El vertader negoci del llibre de cares, així com de tots aquests altres llocs d’internet que són gratis, el que ha fet ric a aquest jovenet, no és la publicitat, sinó l’espionatge industrial: paguem els llocs d’internet que són gratuïts donat les nostres dades.

Trobo que tots ens en haurien d’anar a una habitació fosca i fer-nos la pregunta: “quant ha guanyat el noi del llibre de cares amb mi?”, “en quant he contribuït jo amb el meu compte al llibre de cares a la seva multimilionària fortuna?”, “amb quan hi contribueixo cada dia?”. Hauríem de fer-nos la mateixa pregunta amb tots els llocs d’internet que són gratis.

Si ens fem aquestes preguntes pel llibre de cares potser arribarem a la conclusió que aquest jovenet espavilat ens deu alguna cosa més que un cafè...