diumenge, 27 de novembre del 2011

El significat de la poesia

Fa poc vaig llegir Ecce homo, aprofitant la nova traducció al català que ha sortit no fa pas gaire. El vaig llegir tres cops, vaig entendre el significat de totes les frases; encara em pregunto de què va aquest llibre...

L’únic que em va quedar clar és que Nietzsche se sentia molt sol; sol d'una solitud lunar. Però... no ens hi sentim tots, de sols?

Ara, ben segur que hi ha poques persones que hagin aprofitat la seva solitud per escriure tan bé. Malgrat entendre el significat de totes les frases no vaig comprendre el significat del llibre. Això sí, la prosa és esplèndida.

Creieu que començar per aquest llibre és començar la casa per la teulada i que abans hauria d’haver llegit alguna altra obra d’aquest autor? Em sembla que d’aquí a un temps, si és que mai ho arribo a fer, l’hauré de tornar a llegir.