dijous, 14 d’abril del 2011

Tímida contricció

Aviam, ahir vaig dir que la carrera de filologia catalana no tenia valor perquè no acabaves la carrera amb l’exigència d’escriure català sense faltes d’ortografia. És evident que si teniu filologia catalana ja em deveu estar maleint els ossos... Però, és que hi ha algú a qui jo tingui un cert ressentiment que tingui filologia catalana? Doncs sí, aquesta persona existeix. Però en canvi, llegeixo el blog d’un professor de català que m’agrada moltíssim -i que no fa faltes d’ortografia- i que també es deu haver pogut sentir ofès perquè ell també la té, aquesta carrera. Ara, estic segura que no s'hi ha sentit de cap de les maneres. A diferència d'altres, n'hi ha que són persones adultes. A veure, a veure, jo no vull ofendre a ningú. Si teniu una carrera teniu una carrera, i el prestigi que té això entre la gent que no tenim carrera no us el treu ningú. Durant la carrera heu après i us heu esforçat. Es clar que té valor. Ara, el que jo vull dir només és que em sembla absurd que tenir el títol de filologia catalana (un títol universitari) no impliqui automàticament saber escriure no ja correcta, sinó correctíssimament en català... És una llàstima, sincerament, i una cosa que vosaltres mateixos haurieu de saber veure. No crec que dir això sigui ofendre a ningú. Ara, si algú se sent insegur de la seva vàlua i es vol sentir ofès... doncs ja s'ho farà.