divendres, 26 de febrer del 2010

L’antipatia de Goliat


Podria semblar molt ingenu, però aquest any no vull que el madrid guanyi res. I no perquè sigui del barça, sinó pel que significaria subliminalment. Significaria que l’èxit es pot comprar. Que et pots gastar uns diners (que a més, no són ni teus) rebentant el mercat i que pots intimidar als periodistes i mantenir-los muts i a la gàbia. I que tot això porta a l’èxit, que fa que es perdoni el mètode. El fi justificaria els mitjans, si s’assolís l’èxit d’aquesta manera. Trobo que seria molt injust per la gent que no pot endeutar-se milionàriament i que ha de lluitar cada dia per aixecar el seu propi èxit, que se li estaria enviant un missatge equivocat. Jo penso que no tot es pot comprar, que també s’ha de treballar, que s’ha d’estudiar, que s’hi ha d’entendre. Simplement no m’agradaria que guanyés el madrid perquè em tiraria la teoria enlaire. I d’acord que el barça també ha fet una gran inversió a base de diners... Però si havent invertit molt menys guanyés al que ha invertit més, indecentment més, això no seria un missatge fantàstic? Ara, em fa por, em fa por... Em fa por que la força dels diners perquè sí s’acabi imposant. I és fàcil criticar els mètodes del madrid, perquè el madrid són els dolents, i és evident que els dolents fan les coses malament... però tampoc em plantejo si fos el barça que hagués fet la inversió indecent (i en qualsevol moment la pot fer), si pensaria que és un “missatge fantàstic” que no guanyi... De totes maneres, a mi el que m’agradaria és que pogués guanyar la lliga un equip modest, i fos possible deixar totes aquestes inversions milionàries amb un pam de nas!