dimecres, 18 de novembre del 2009

Objecte llibre

Fa dies estava preocupada per l’arribada del llibre electrònic i que com a conseqüència d'això el preu dels llibres pogués pujar. Segons vaig llegir a la xarxa, per aquesta preocupació sóc una “fetitxista del llibre”, i no una amant de la lectura. Vaja vaja... La paraula “fetitxista” em sona molt malament, em sona a perversió, com a aquella gent obsessionats per practicar sexe amb una parella amb les sabates de taló posades. En fi, que jo els meus llibres no els vull pas per follar-me’ls, eh? Però es veu que sí, que aquesta veneració per “l’objecte llibre” es una classe de fetitxisme. Això em dóna una mica l'esperança de pensar que potser no pujaran de preu. Em sembla que hi ha molta gent que venera el llibre com a objecte en sí, encara que no es llegeixin tots els llibres que compren (cosa que hi ha a qui li sembla un sacrilegi). Des de l’antiguitat, la gent amb unes certes inquietuds que ha pogut ha col·leccionat llibres. Només que abans només s’ho podia permetre la gent molt i molt rica, els poderosos, els tirans. Ara que em aconseguit que la saviesa en objecte tingui un preu popular, deixarem d’acumular-la? En fi, que saber que hi ha tanta gent “fetitxista del llibre” m’ha arreglat el dia. La gent que hi ha món i que ja compra llibres no deixarà de comprar-ne; ara només es tracta que les noves generacions s’hi vagin tornant, també. Ummm... i això ja sí que és una incògnita. El que no sé és si col·leccionar “descàrregues de llibres” en un llibre electrònic serà igualment additiu...